Program "Dobry Strat""- 300+
Już od 1 lipca 2019r. można przez Internet złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start dla Ucznia. Dotyczy to tylko wniosków składanych drogą elektroniczną za pomocą przyjaznych użytkownikowi narzędzi:
- portal „emp@tia”,
- systemy bankowe,
Forma elektroniczna jest optymalna dla wnioskodawców, ponieważ pozwala im złożyć wniosek dużo szybciej (już od 1 lipca 2019r.), w dogodnym momencie i bez konieczności odwiedzin w Urzędzie.
Dla kogo wsparcie?
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny w szkole podstawowej i ponadpodstawowej dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Programem nie zostały objęte dzieci w zerówce oraz uczniowie szkół policealnych i szkół dla dorosłych.
Uwagi do wypełniania wniosku:
Ważne jest, aby wypełnić dokładnie dane szkoły, do której dziecko będzie uczęszczać od września 2019r.:
- rodzaj szkoły
- nazwa szkoły
- adres szkoły
Warto podać we wniosku swój e-mail, aby otrzymać informację o przyznaniu świadczenia Dobry Start dla Ucznia.
Tradycyjna metoda składania wniosku:
Wnioski o świadczenie „Dobry Start dla Ucznia” w formie tradycyjnej (papierowej) będzie można składać dopiero od 1 sierpnia 2019r.
Ostateczny termin do ubiegania się o świadczenie „Dobry Start” upłynie 30 listopada 2019r. Po tym terminie wnioski nie będą rozpatrywane.