Informuję że Kasa Urzędu czynna jest w poniedziałki od 8:00 do 16:30 oraz w środy od 8:00 do 12:00

Gmina Baborów Herb Gmina Baborów

Kierownictwo Urzędu

Burmistrz Gminy Baborów

Tomasz Krupa
kontakt: tel. +48 77 887-39-20
email:

Burmistrz wykonuje określone przepisami prawa zadania i kompetencje organu wykonawczego Gminy i kierownika Urzędu, a w szczególności:

1) jest szefem obrony cywilnej Gminy oraz organizuje, nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań: obronnych, obrony cywilnej, w zakresie ochrony ludności i środowiska oraz w zakresie zarządzania kryzysowego,

2) jako administrator danych odpowiada za bezpieczeństwo danych osobowych, w tym w systemie informatycznym,

3) odpowiada za ochronę informacji niejawnych przetwarzanych w Urzędzie, w szczególności za zorganizowanie i zapewnienie funkcjonowania tej ochrony,

4) reprezentuje Gminę i Urząd na zewnątrz, składa jednoosobowo oświadczenia woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy,

5) przedkłada Radzie projekty uchwał i określa sposób wykonania uchwał,

6) składa Radzie okresowe sprawozdania z realizacji zadań,

7) przedkłada Radzie coroczny raport o stanie Gminy za rok poprzedni,

8) udziela odpowiedzi na zapytania, interpelacje i wnioski radnych oraz wnioski i postulaty komisji Rady,

9) decyduje o sposobie wykonania rekomendacji i zaleceń pokontrolnych będących wynikiem przeprowadzonych w Urzędzie audytów i kontroli,

10) sprawuje funkcję przełożonego służbowego w zakresie przepisów prawa pracy wobec kierowników i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych,

11) udziela pracownikom Urzędu upoważnień do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej,

12) wykonuje funkcję i zadania organu podatkowego w zakresie podatków i opłat lokalnych,

13) wnioskuje do Rady o powołanie i odwołanie Skarbnika.

 

Zastępca Burmistrza Gminy Baborów

Katarzyna Wojnarska
kontakt: tel. +48 77 887-39-31
email:

Zastępca Burmistrza wykonuje czynności kierownika Urzędu Miejskiego w Baborowie pod nieobecność Burmistrza lub w razie niemożności pełnienia przez niego obowiązków.

Zastępca Burmistrza jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Infrastruktury i Gospodarki Przestrzennej

Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:

1) wydawanie wszelkich decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

2) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy oraz w zakresie zarządu mieniem gminy, w tym zawieranie umów i porozumień w imieniu Gminy Baborów;

3) reprezentowanie Gminy Baborów w postępowaniach sądowych, sądowo-administracyjnych lub egzekucyjnych – w szczególności podpisywanie wniosków o wpis hipotek przymusowych;

4) wykonywanie w imieniu pracodawcy czynności w sprawach z zakresu prawa pracy względem pracowników Urzędu, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i dyrektorów samorządowych instytucji kultury.

5) wydawanie zarządzeń w sprawach opisanych wyżej;

6) przejęcie zadań i kompetencji Burmistrza w przypadkach określonych w art 28g ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

 

Sekretarz Gminy Baborów

Wiesław Kozyra
kontakt: tel. +48 77 887-39-29
e-mail:

Sekretarz zapewnia sprawną obsługę działań Burmistrza, sprawne funkcjonowanie Urzędu oraz nadzoruje tok pracy biurowej w Urzędzie, przebieg obsługi klientów, terminowość załatwianych spraw, przygotowania materiałów, sprawozdań i informacji niezbędnych do wykonywania zadań przez Burmistrza.

Sekretarz jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Administracji i Ochrony Środowiska.

Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

1) inicjowanie działań, których celem jest sprawne funkcjonowanie Urzędu, w szczególności opracowywanie projektów organizacji Urzędu i szczegółowych procedur regulujących funkcjonowanie Urzędu, a także sprawowanie nadzoru nad wykonaniem zarządzeń Burmistrza w tym przedmiocie,

2) nadzór nad przygotowywaniem i wnoszeniem pod obrady Rady projektów uchwał oraz innych materiałów przedstawianych przez Burmistrza,

3) nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Burmistrza,

4) wykonywanie w imieniu Burmistrza zadań określonych odrębnym upoważnieniem Burmistrza,

5) zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu oraz realizowania polityki zarządzania zasobami ludzkimi,

6) nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem kontroli wewnętrznej,

7) nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych kierowników i dyrektorów w bezpośrednio podległych jednostkach organizacyjnych Gminy,

8) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy,

9) nadzór nad terminowym i zgodnym z prawem załatwianiem spraw obywateli,

10) nadzór nad terminowym rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji,

11) nadzór nad organizacją oraz koordynacja zadań wynikających z Kodeksu wyborczego, w tym pełnienie funkcji pełnomocnika Burmistrza d/s wyborów,

12) zapewnienie obsługi administracyjnej Rady,

13) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców,

14) nadzór nad funkcjonowaniem Biuletynu Informacji Publicznej,

15) współdziałanie z organami sołectwa w zakresie wykonywania przez nich zadań Gminy, w tym zadań z zakresu administracji publicznej,

16) opracowanie zakresów obowiązków dla kierowników Referatów,

17) organizacja konsultacji społecznych w istotnych dla Gminy sprawach,

18) prowadzenie innych spraw Gminy w zakresie ustalonym przez Burmistrza.

 

Skarbnik Gminy Baborów

Irena Jazłowiecka
kontakt:tel.+48 77 887-39-76
e-mail:

Skarbnik odpowiada za gospodarkę finansową Gminy i jako główny księgowy budżetu realizuje wynikające z tego tytułu zadania określone w odrębnych przepisach.

Skarbnik jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Finansowo-Budżetowego.

Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

1) kontrasygnata oświadczeń woli składanych w imieniu Gminy, jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,

2) organizacja i koordynowanie prac planistycznych związanych z przygotowaniem projektu budżetu Gminy,

3) opracowywanie projektów budżetu Gminy i koordynowanie prac Referatów i jednostek organizacyjnych Gminy,

4) sporządzanie projektu układu wykonawczego budżetu według zasad określonych w odrębnych przepisach,

5) przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w budżecie, wieloletniej prognozie finansowej oraz w sprawie wykorzystania nadwyżki budżetowej i rezerwy budżetowej,

6) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu oraz opracowywaniem analiz w tym zakresie,

7) nadzór i kontrola wykonywania planów finansowych przez Referaty,

8) nadzór i kontrola prawidłowości wykonywania planów finansowych w podległych jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych oraz w Urzędzie,

9) opiniowanie wniosków w sprawie dotacji,

10) bieżąca kontrola stanu długu publicznego Gminy w celu zachowania równowagi budżetowej,

11) przedkładanie organom Gminy propozycji w zakresie kierunków polityki podatkowej oraz wysokości podatków i opłat lokalnych,

12) nadzór i kontrola sporządzania sprawozdawczości i bilansów jednostek organizacyjnych Gminy,

13) nadzór nad postępowaniem podatkowym oraz prowadzeniem egzekucji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,

14) nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Gminy oraz gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,

15) wykonywanie funkcji kontrolnej i instruktażowej w zakresie organizacji finansów i rachunkowości w podległych jednostkach,

16) zapewnienie wykonywania obsługi księgowo-kasowej Urzędu,

17) organizacja i nadzór obiegu dokumentów finansowych w Urzędzie, w tym przygotowywanie projektów niezbędnych procedur oraz opiniowanie projektów decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu Gminy,

18) podejmowanie działań przewidzianych prawem na rzecz zwiększenia dochodów Gminy,

19) wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza oraz zastrzeżonych dla Skarbnika.

 

Opublikował(a):  Data publikacji: 26-03-2008 16:03
Modyfikował(a): Wiesław Kozyra Data modyfikacji: 21-07-2025 11:15